Allmänt

Sena ankomster och ovälkomna gäster

Published by Matilda Claesdotter, 2013-05-08 @ 01:56:00
"Saker som inte får hända bara händer. Alltid. Sånt. Som. Absolut. Inte. Får."  Sena ankomster och ovälkomna gäster!
Flyger ju iväg på Lördag och jag, fröken, ärtan, Matilda Nickolina som aldrig annars är sjuk och som av händelserika skäl faktiskt var detta för någon månad sedan. Ja, jag ska gå och börja bli sjuk igen, lagom tills vi ska åka. Börja precis som sist gång, klia och sticksig ylle i min hals och tårar utan sorg. Just bara för att det inte får. Allt som inte får, de ska. Så nu knaprar jag faktiskt lite extra vitaminer och dricker varma drycker. Och imorgon är det jag som köper baffu för dödandet av mina icke önskade bakterier. Jag ska ju hålla mig ifrån sjukhus hädan efter, sjuk efter besök hos syster yster, men hey de var iallafall flera dagar, nu var de max en timma och jag kommer hem med en barrstack i halsen!
Sen har vi det här med sena ankomster. Jag är en tia på det, men jag ogillar verkligen andra sena. Dubbel moralens tant? Tjo. Men fröken M, borde vara olaglig att få infinna sig hos oss semesterfirare. Hon borde hålla koll på tiden och inte jamsa runt och ändra cyklar här och där.
 
Punkt
Underbara icke uppblåsbara sommaren var och hälsade på idag, hoppas hon stannar. En evig gäst.

Comments

Comment on this post:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0